achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@gidi markuszower

Gidi Markuszower doet daadwerkelijk AANGIFTE tegen Jan Paternotte

Om malle uitspraak over het veroorzaken van oorlogen

Kijk Gidi en Jan liggen elkaar niet want de ene zat bij de PVV en de andere bij D66 en die vinden vaak heel iets anders van dingen. Jan en zijn vrienden zeggen vaak over Gidi en zijn vrienden dat ze stom zijn en hele grote dingen roepen die vaak overdreven of gemeen zijn en zo nu en dan overdreven gemeen. Maar ondertussen roepen Jan en zijn vrienden ook vaak dingen die overdreven of gemeen of overdreven gemeen zijn, zoals bijvoorbeeld dat Gidi en zijn vrienden verantwoordelijk zijn voor vluchtelingenstromen omdat ze oorlog steunen, ofzo. Dan zegt Gidi juf als Jan geen sorry zegt stap ik naar het schoolhoofd de rechter en dan komt Jan op televisie en iemand stelt een paar vragen en dan blijkt hij dus dingen te hebben gezegd die kort door de bocht zijn en niet bijster doordacht. Vervelend, want Jan klaagt juist altijd dat Gidi en zijn vrienden dingen zeggen die kort door de bocht zijn en niet bijster doordacht. Afijn Jan zegt geen sorry want hij heeft thuis geleerd dat je sorry moet menen anders heeft het geen waarde en bovendien roept Gidi ook altijd van alles en zegt die weleens sorry nee hè nou dan. Moet je net Gidi hebben die wacht een paar dagen en slaat Jan in elkaar in de fietsenkelder plaatst een postje op X waarin hij aankondigt dat hij aangifte gaat doen. 

Stelletje kleuters.

VIDEO. Jan Paternotte geconfronteerd met vluchtelingenstromen zónder PVV-schuld

Zelfs Gidi Markuszower treft deze keer geen blaam

Je kan veel zeggen van Jan Paternotte maar niet dat ie niet veel zegt. Dat leidt er soms toe dat hij de schuld van DE OORLOGEN IN DE WERELD in de schoenen schuift van de PVV en Gidi Markuszower. Door Tom Staal gevraagd of hij de PVV nou écht de schuld geeft van DE OORLOGEN IN DE WERELD, antwoordde hij zelfs: "Ja, absoluut." Geen woord te veel, maar dan heb je wel een boze PVV en een aangifte op je dak. Moest het ergste voor Paternotte nog komen, want vanochtend vond hij zich op een suffe bank recht tegenover Wieger Hemmer van de Ziekenomroep. En die ging ALL IN met een lijstje van herkomstlanden van vluchtelingen waar de PVV en zelfs Markuszower geen moer mee te maken hebben: Syrië, Iran, Jemen, Eritrea, Afghanistan en Turkije. Blijft er als geoefend politicus natuurlijk nog maar één laatste redmiddel over om toch de morele winnaar te worden: gewoon iets over 'DE PALESTIJNEN, DE PALESTIJNEN' roepen. Want die zijn hier natuurlijk wel door de PVV en Markuszower!

Toch nog maar even integraal

Gidi Markuszower eist excuses Jan Paternotte voor uitspraken over veroorzaken oorlogen

Bal, ontmoet kaats

Ja maar je gaat mensen toch niet aanklagen om een uitspraak! Ja maar bij Gidi Markuszower gebeurde dat toch ook! Ja maar toch niet door Jan Paternotte! Ja maar Jan Paternotte noemt Gidi Markuszower wel expliciet! Ja maar het ging toch eigenlijk vooral over Geert Wilders! Ja maar Gidi Markuszower wil ook aandacht! Ja maar als hij de schuld krijgt van de oorlogen in de wereld dan verdient hij ook aandacht! Ja maar dit topic speelt Gidi Markuszower in de kaart! Ja maar je mag helemaal niks meer zeggen in dit land! Ja maar het gaat juist om wat Gidi Markuszower zei! Ja maar Gidi Markuszower heeft dat teruggenomen! Ja maar gaat nou iedereen iedereen aanklagen! Ja maar zullen we een debat hierover doen dan! Ja maar waar ging het nou eigenlijk over! Ja maar over dat migratiepact! Ja maar dat schiet niet op! Ja maar waarom hebben we het daar dan niet over! Ja maar de context! Ja maar kijk dan de complete video!

Update Ook Wilders reageert, noemt Paternotte 'totaal gestoord', verwijt hem 'levensgevaarlijke onzin', maar is geen voorstander van aangifte - Paternotte zou meer baat hebben bij een 'goede psychiater'.

LIVE. Tweede Kamer Voert Het Grote Mag Gidi Markuszower Dit Wel Zeggen Debat

Het debat waar Nederland naar snakt.

Dit is nou mooi mensen. Eindelijk gaat het in Den Haag eens over iets belangrijks, namelijk wat Gidi Markuszower heeft gezegd over maximaal geweld en omvolking. Dat over maximaal geweld heeft Gidi Markuszower alweer teruggenomen, maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk. Eerst gaat Jesse Klaver iets zeggen over wat Gidi Markuszower heeft gezegd over maximaal geweld en omvolking. Dan gaat Jan Paternotte iets zeggen over wat Gidi Markuszower heeft gezegd over maximaal geweld en omvolking. Dan gaat Laurens Dassen (wie? Laurens Dassen) iets zeggen over wat Gidi Markuszower heeft gezegd over maximaal geweld en omvolking. Dan gaat Stephan van Baarle iets zeggen over wat Gidi Markuszower heeft gezegd over maximaal geweld en omvolking. Dan gaat Esther Ouwehand iets zeggen over wat Gidi Markuszower heeft gezegd over maximaal geweld en omvolking genocide. Dan gaat Joost Eerdmans iets zeggen over wat Gidi Markuszower heeft gezegd over maximaal geweld en omvolking. Dan gaat Jan Struijs iets zeggen over wat Gidi Markuszower heeft gezegd over maximaal geweld en omvolking. Dan gaat Ruben Brekelmans iets zeggen over wat Gidi Markuszower heeft gezegd over maximaal geweld en omvolking. Dan gaat Caroline van der Plas iets zeggen over wat Gidi Markuszower heeft gezegd over maximaal geweld en omvolking. Dan gaat Lidewij de Vos iets zeggen over wat Gidi Markuszower heeft gezegd over maximaal geweld en omvolking. Dan gaat Jimmy Dijk iets zeggen over wat Gidi Markuszower heeft gezegd over maximaal geweld en omvolking. Dan gaat Mirjam Bikker iets zeggen over wat Gidi Markuszower heeft gezegd over maximaal geweld en omvolking. Dan gaat Mona Keijzer iets zeggen over wat Gidi Markuszower heeft gezegd over maximaal geweld en omvolking. Dan gaat Gidi Markuszower iets zeggen over wat Gidi Markuszower heeft gezegd over maximaal geweld en omvolking, waar Gidi Markuszower eerder ook al iets over heeft gezegd, en getwitterd, en gezegd, wat het allemaal wel heel erg meta maakt. Dan krijgen we nog Henri Bontenbal en Chris Stoffer, en daarna nog Rob Jetten, Bart van den Brink en David van Weel. Die mogen ook iets zeggen over wat Gidi Markuszower heeft gezegd over maximaal geweld en omvolking. En dan kan het Acht Uur Journaal nog mooi iets vertellen over wat Gidi Markuszower heeft gezegd over maximaal geweld en omvolking. Livestream na de breek.

Markuszower neemt 'maximaal geweld' uitspraken TERUG

Ok dan

God wat een maximaal gewelddadige soap. Gidi zei tegen Bob van Left Laser dat Palestijnse asielzoekers (door de Marechaussee, bij een asielstop) met "maximaal geweld" moesten worden tegengehouden aan de grens, toen werd IEDEREEN BOOS, kwamen er aangiften, waagde Gidi het ook nog eens om "omvolking" te zeggen, kwamen er ingezonden brieven van ongure types, komt er vanavond ook nog eens een DEBAT en vlak voor dat debat neemt Gidi de uitspraken TERUG. Er liggen 20 aangiften bij het OM en daarom wil Gidi er zo min mogelijk over zeggen, behalve dat hij het niet had moeten zeggen. Waarvan akte.
UPDATE - Mag Gidi Markuszower Dat Wel Zeggen Debat verplaatst naar dinsdag.

Volkskrant-opiniemaker die Markuszower de les leest stuurde zelf kogelbrief naar 79-jarige vrouw

Eiste 25.000 euro

Heel goed dat de Volkskrant tegenwoordig geen anonieme-opiniebijdragen meer plaatst, zo weten de lezers tenminste met wie ze te maken hebben. Zo ontdekte onze Bassiehof dat veteraan Wilbert Linders die schuimbekkend los mocht gaan op Gidi Markuszower ("Met verbijstering en diepe walging heb ik geluisterd naar zijn pleidooi om vluchtelingen aan de grens tegen te houden, ‘desnoods met maximaal geweld’. Dit zijn niet de woorden van een verantwoordelijk volksvertegenwoordiger. Dit zijn de giftige oprispingen van een rücksichtslose demagoog die de fundamenten van onze beschaving probeert te slopen voor een paar goedkope politieke punten. Als veteraan, als marechaussee en als sociaaldemocraat kots ik deze retoriek hartgrondig uit") naar eigen zeggen ook iemand 'met een vlekje' is. En niet zomaar een vlekje. Hij "probeerde een 79-jarige vrouw uit Veghel af te persen. Hij was er per toeval (door een verkeerd bezorgd bankafschrift) achter gekomen dat de vrouw veel geld had en stuurde haar dreigbrieven. Bij een van die brieven zat een kogel. Via de brieven kreeg de vrouw de opdracht om 25.000 euro in een plastic tas weg te leggen op een afgesproken plek. Een opmerkelijk detail: Linders wilde het bedrag graag in briefjes van duizend euro, maar die bestaan helemaal niet." Een en ander vormde overigens geen beletsel om in de gemeenteraad te belanden, maar goed het gaat dan ook om de gemeenteraad van Limburgse gemeente Helmond. Enniewee. Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.

Markuszower over Markusower

Nieuwe partij Gidi Markuszower heet DE NEDERLANDSE ALLIANTIE (DNA)

Nederland gered

Hoezee, wees blij, ALWEER een nieuwe partij erbij! Gidi Markuszower heeft er even op gebroed wat hij nou toch moest doen met Groep Markuszower, maar het wordt dus DNA. Waarin de D staat voor De (mooi want een lidwoord kun je er altijd wel bij gebruiken), de N voor Nederlandse (beter dan al die partijen die alleen maar voor de BUUTNLANDERS zijn) en de A voor Alliantie (schitterend want we houden van geallieerden). Het is net ff anders dan de Nieuwe Vrijheidsalliantie, de naam van de website die kort voor de breuk met Wilders door Markuszowers groepje was aangemaakt (en die nog gewoon bestaat). Misschien omdat het te veel leek op de Partij voor de Vrijheid, of omdat ze besloten dat ze toch niet zoveel met vrijheid hebben. Hoe dan ook heeft DNA alvast een politiek KANON binnenboord, namelijk RITA VERDONK. We voorzien uiteraard een megasucces. Wie weet kan hiermee wél realistisch-hardrechts beleid gerealiseerd worden in Nederland. Eindelijk! Nu écht!! Weedu trouwens wie DNA ook heel belangrijk vond?

GSTV. Een hele ingewikkelde poging te achterhalen waarom Gidi Markuszower nou precies die appjes van Geert Wilders aan de Volkskrant heeft gelekt

Tsja

[LIVEBLOG IRAN HIER]

Soms is het simpel, in de politiek. En soms, soms is het dat niet. En soms heb je als opgestapt PVV-Kamerlid allemaal intieme appjes van Geert Wilders aan de Volkskrant laten lezen en dan krijg je daar even later een paar vragen over en dan zeg je iets, en dat is dan iets, nou ja, niet dat je spijt hebt, dat niet, maar ook niet geen spijt hoor, dat ook weer niet, je weet eigenlijk niet wat goed is, of wat slecht, of nou ja, een soort van hè, het is allemaal gebeurd in de emotie, maar dat gaat dan zo. Of zoiets. Nou ja. Lekker vaag topic dit. Maar Gidi Markuszower, die is nog veel vager.

Gidi Markuszower stapt uit presidium Tweede Kamer uit onvrede over de zaak-Arib

The plot thickens

Gedoe, gedoe, GIDI! PVV-Kamerlid Gidi Markuszower STAPT UIT het dagelijks bestuur van de Tweede Kamer uit onvrede over de afhandeling van de zaak-Arib. Eerder vandaag kwam naar buiten dat het presidium vandaag nog GEEN besluit had kunnen nemen over het eventueel instellen van een onderzoek naar oud-Kamervoorzitter Vera B., iets dat behoorlijk lafjes klinkt aangezien iedereen zonder D66-pe0p in de ogen kan zien dat alles rond de lekkende mevrouw B. STINKT. Nu blijkt hoezeer de spanningen er achter de schermen zijn opgelopen: Markuszower gooit de handdoek in de ring. Voert de druk lekker op voor als het overgebleven bestuur 'op een later moment' bijeenkomt om zich opnieuw over 'het vraagstuk' te buigen. Dat 'vraagstuk' luidt ongeveer als volgt: 'Willen we het handelen van een oud-Kamervoorzitter bij een ongekende mediahetze tegen een andere oud-Kamervoorzitter gaan onderzoeken of zullen we meteen de hele godvergeten democratie in de hens steken?' Of zo.

GSTV. Hoe is het nu met... Gidi Markuszower

(spoiler: niet echt top)

Gidi Markuszower was al een omstreden PVV-ministerskandidaat voordat dat cool was, maar hij wordt dus geen minister. Dat heeft te maken met een naslag door de AIVD, die er kennelijk niet toe heeft geleid dat hij geen Kamerlid meer is, want dat is hij dus gewoon nog wel. En daarom was hij vandaag gewoon in Den Haag om zijn werk te doen, en wat meer microfoons voor zijn neus te krijgen dan normaal. En met Gidi gaat het dus... nou ja niet echt goed. Kijk zelf maar.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.